Naše centrum je zaradené v sieti škôl a školských zariadení na základe rozhodnutia MŠ SR zo dňa 6. 7. 2012 a svoju činnosť začalo vykonávať od 1. 9. 2013.
Poskytujeme a zabezpečujeme
V našom centre sa zameriavame na komplexnú podporu detí, rodičov a pedagógov v oblasti psychológie, špeciálnej pedagogiky, logopédie a poradenstva. Našou prioritou je vytvárať bezpečné, dôverné a podporné prostredie, v ktorom pomáhame riešiť ťažkosti, rozvíjať potenciál a podporovať zdravý vývin osobnosti.
Komplexná psychologická a špeciálno-pedagogická činnosť
Zabezpečujeme odbornú starostlivosť v oblasti psychologickej a špeciálno-pedagogickej a logopedickej diagnostiky, poradenstva a intervencií. Spolupracujeme s rodičmi, školami a odborníkmi, aby sme dieťaťu poskytli čo najlepšiu podporu.
Diagnostická činnosť
Realizujeme psychologickú a špeciálno-pedagogickú diagnostiku zameranú na zistenie úrovne rozumových schopností, školských zručností, emocionálneho prežívania, správania a sociálnych zručností dieťaťa. V rámci logopedickej intervencie poskytujeme – logopedické poradenstvo, prevenciu, terapiu a odbornú pomoc deťom a žiakom s narušenou komunikačnou schopnosťou.
Preventívna činnosť
Zameriavame sa na prevenciu vzniku porúch učenia, správania a emocionálnych ťažkostí. Organizujeme preventívne programy, besedy a aktivity pre deti, rodičov a pedagógov.
Poradenská činnosť
Poskytujeme odborné poradenstvo deťom, rodičom aj učiteľom. Pomáhame pri riešení výchovno-vzdelávacích problémov, adaptačných ťažkostí či konfliktov v školskom prostredí.
Metodická činnosť
Podporujeme pedagógov a školské tímy pri tvorbe a realizácii individuálnych vzdelávacích plánov, pri úprave prostredia a výučby pre deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Poradenstvo pre rodičov
Pomáhame rodičom lepšie porozumieť potrebám ich dieťaťa, zvládať náročné výchovné situácie a podporiť ich v roli sprievodcu pri vzdelávaní a osobnostnom raste dieťaťa.
Intervencie pre deti
Realizujeme individuálne a skupinové intervencie zamerané na:
-
deti so zdravotným postihnutím,
-
deti s vývinovými poruchami učenia (napr. dyslexia, dysgrafia, dyskalkúlia),
-
deti s poruchami aktivity a pozornosti (ADHD, ADD).
-
deti s narušenou komunikačnou schopnosťou.
Cieľom intervencií je rozvíjať schopnosti, ktoré dieťa potrebuje pre úspešné učenie, komunikáciu, sociálne vzťahy a sebavedomie.
Rozsah poskytovaných odborných činností:
Stupeň podpory 3: základná, čiastková, komplexná diagnostika, poradenstvo, prevencia, intervencia, krízová intervencia, terapia, rehabilitácia a reedukácia, metodická a supervízna činnosť pre školský podporný tím, pedagogických a odborných zamestnancov a zákonných zástupcov alebo zástupcov zariadenia.
Stupeň podpory 4: nadväzuje na činnosť podpornej úrovne 3. stupňa a dopĺňajú komplexnú multidisciplinárnu starostlivosť v rámci CPP. Zahŕňa špecializované odborné činnosti, poradenstvo, prevenciu, ranú, špecializovanú, komplexnú a diferenciálnu diagnostiku, terapiu, rehabilitáciu a reedukáciu, zabezpečovanie kompenzačných, reedukačných a špeciálnych edukačných pomôcok, metodickú a supervíznu činnosť pre školský podporný tím, predagogických, odborných zamestnancov, zákonných zástupcov alebo zástupcov zariadenia.

